perjantai 12. lokakuuta 2012

Kiloklubi ja liikuntahaaste

Olen ollut kiloklubin jäsen kohta jo kolme vuotta. Niin kuin varmasti monelle muullekin naiselle, minulle tulee aina kausittaisia terveellisyysinnostuksia. Kiloklubihistoriani onkin hyvin aaltoileva. Pisimmillään olen pitänyt puolenkin vuoden taukoa, mutta aina olen sivustolle palannut. Alussa tavoitteeni oli tiputtaa painoa, mutta nyt kun painoni jo suurin piirtein järkevältä alkaa vaikuttaa, tarkoitukseni on kiinteyttää kehoa. Olen osallistunut Kiloklubissa syksyn liikutahaasteeseen, jossa olisi ideana kerätä 60 liikuntapäivää 1.9.-30.12. Välisenä aikana. Tällä hetkellä saldoni näyttää tältä:



vko 36

1/60 MA sulkapallo (1 h)
2/60 KE kehonhuoltojumppa (1 h) + zumba (1 h)
3/60 PE metsälenkki (1,5 h)


vko 37

4/60 MA sulkapallo (1 h)
5/60 KE zumba (1 h)
6/60 TO kuntosali (1 h)
7/60 SU metsälenkki (2 h)


vko 38

8/60 TI uinti (1 h)
9/60 KE zumba (1 h)
10/60 TO sulkapallo (50 min)


vko 39

11/60 TO sulkapallo (45 min) + kuntosali (1,5 h)


vko 40

12/60 TI bodycombat (45 min) + functional training (45 min)
13/60 TO kuntosali (1,5 h)
14/60 PE sulkapallo (1 h)
15/60 SU lenkkeily (1,5 h)


vko 41

16/60 MA sulkapallo (45 min)
17/60 TI lenkkeily (1,5 h)
18/60 TO kuntonyrkkeily (1 h)
19/60 PE kuntosali (2 h)

Koska tuo viikko 39 meni opiskelijabileiden takia vähän mönkään, voi minulle tulla hiukan kiire tämän haasteen toteuttamiseen, mutta teen parhaani!


Saan laihtumisesta aina valtavan mielihyvän tunteen, joten laihduttamisesta ja liikunnan ja syömisten seurailusta onkin tullut minulle jonkinmoinen harrastus. Välillä se sitten unohtuu ja tulee kerättyä aina sitten sitä mitä voi taas parin kuukauden päästä laihduttaa. Olen siis tällainen perusjojoilija. Ainoana huonona puolena tässä harrastuksessa on se, että aina laihdutusjaksojeni alussa minulla on usein paha mieli, ennen kuin tuloksia tulee. Juuri sen pahan mielen takia, jonka lihominen minussa saa aikaan, aloitan aina "lahdutusjaksoni". Laihdutan kuitenkin aina normaalipainon rajoissa. Olen laihtunut yhteensä 10 kiloa siitä kun aloitin kiloklubissa. Kaikkiaanhan tuo vei aikaa 2,5 vuotta, nyt on tosin tullut jo pari kiloa takaisin, siitä kun painoni oli alimmillaan. 

Nyt minulla on tosiaan sitten tällainen kiinteytysinnostus menossa, eli yritän harrastaa liikuntaa enemmän kuin tavallisesti. Joulua kohden pitäisi vielä lisätä liikuntaa, jotta saan tosiaan tuo haasteen suoritettua. Tänään tosiaan mylläsin Mirkan kanssa kuntosalilla pari tuntia. Toivottavasti huomenna on sitten paikat kipeänä, niin tietää tehneensäkin jotain. Viikonloppuna tuskin tulee enää liikuttua kun huomenna lähden tutustumaan kuntavaaliehdokkaisiin ja sunnuntaina sitten pitää tehdä kamalasti koulujuttuja.


Jokaisesta soutulaitteesta pitäisi löytyätämä kalapeli! Tämän avulla minäkin jaksan tehdä alku- ja loppulämmittelyt kunnolla! 



Kanafetasalaattia iltapalaksi. Omomom. (ja irtokarkkeja, mutta ei huomioda niitä!) 


Minun oli syksy alussa tarkoitus kirjoittaa enemmän näistä liikunta jutuista, ja pitää tätäblogia eräänlaisena tukena tässä kiinteytysprojektissani, mutta koska innostuin nyt ottamaan noita kuvia, ja liikkuessa kuvien ottaminen on hyvin vaikeaa, on tämä vähän jäänyt. Mutta kirjoittelen kyllä liikuntahaasteeni etenemisestä jatkossakin! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti